اقتصادی

مذاکرات السودانی با رئیس انجمن گندم امریکا برای همکاری در تولید آرد

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس انجمن گندم امریکا بر تمایل دولت نسبت به تداوم همکاری با شرکت های متخصص امریکایی برای تولید آرد مورد نیاز بازار داخلی و و صادرات آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در شامگاه سه شنبه (16 آوریل) وینس پترسون، رئیس انجمن گندم امریکا و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی در این دیدار، درمورد راه های همکاری آتی در زمینه واردات گندم با قیمت مناسب و بهرین نوع آن به عراق، در راستای تولید آرد خارج از استفاده در سبد کالایی به طور عمده با تکیه بر گندم های تولیدشده در عراق تأمین می‌شود، گفت وگو کرد.

وی ضمن اشاره به همکاری متداوم با انجمن گندم امریکا، از تلاش‌های این انجمن در امر تسهیل قراردادها با وزارت تجارت و مجهزکردن آن با گندم، در مرحله‌ای که عراق برای تقویت امنیت غذایی خود، نیاز مبرمی به حجم زیادی از گندم داشت، قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق، همچنین بر تمایل دولت نسبت به تداوم همکاری با شرکت‌های متخصص امریکایی برای تولید آرد مورد نیاز بازار داخلی و بی نیازی از واردات آن و علاوه بر آن تداوم تلاش‌های دولت در زمینه تقویت امنیت غذایی  از طریق حمایت کشاورزان و بخش خصوصی کشاورزی در عراق تاکید کرد.

السودانی اشاره کرد که دولت در راستای کاهش همه موانع بر سر راه پیشروی برای همکاری با شرکت‌های امریکایی در این پروژه، پاسخ به نیاز داخلی به آرد و برنامه‌ریزی برای صادرات آن در آینده از طریق بهره برداری از ظرفیت های تولیدی در کارخانه‌های داخلی که فعالیت بخش بزرگی از آنها متوقف شده، تلاش خواهد کرد.

از طرفی دیگر، پترسون ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به همکاری و فعالیت‌های آتی با عراق، اشاره کرد که انجمن گندم امریکا دهه‌ها است که با عراق همکاری کرده است.

وی همچنین در پایان از شراکت با عراق ابراز خرسندی کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا