اقتصادی

برنامه شرکت نیوم عربستان برای تامین مالی 1.3 میلیارد دلاری پروژه‌های عظیم

شرکت «نیوم» عربستان سعودی قصد دارد برای تامین مالی پروژه‌های عظیم خود 1.3 میلیارد دلار وام بگیرد و مقادیر زیادی اوراق بهادار با واحد پول این کشور عرضه کند.

میدل ایست نیوز: شرکت سعودی «نیوم»  قصد دارد به منظور سرازیر شدن منابع لازم و افزایش جریان‌های مالی خود برای پروژه‌های ساختمانی عظیم در شهر آینده، به ارزش بالغ بر 1.5 تریلیون دلار ، اواخر امسال برای نخستین بار اوراق بهادار را به «ریال» واحد پول این کشور عرضه کند.

به گزارش العربی الجدید، شرکت نیوم، بانک هایی از جمله بانک«اچ اس بی سی هولدینگز» و واحدهای اوراق بهادار بانک «الراجحی» و بانک ملی عربستان سعودی را برای ارائه مشاوره در مورد عرضه اوراق بهادار آینده منصوب کرده است.

این منابع تاکید کردند اوراق بهادار به ریال عرضه خواهد شد و مبلغ کل عرضه آن حدود 5 میلیارد ریال سعودی معادل1.3 میلیارد دلار خواهد بود و امکان دارد عرضه اوراق، تا نیمه دوم سال 2024 انجام شود ضمن آنکه تصمیم نهایی در مورد زمان و اندازه عرضه به شرایط بازار بستگی خواهد داشت.

به گزارش بلومبرگ، نمایندگان نیوم ، اچ اس بی سی و  بانک ملی عربستان سعودی از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند و سخنگوی بانک الراجحی  نیز به درخواست‌ها برای توضیح و اظهارنظر پاسخ نداد.

گفتنی است مقامات عربستان سعودی به گونه ای برنامه ریزی کرده بودند که تا سال 2030 حدود 1.5 میلیون نفر در بخش موسوم به «لاین» این شهر که هزینه احداث آن بالغ بر 500 میلیارد دلار برآورد شده است؛ اسکان پیدا کنند اما گفته می شود آنها سطح توقعات خود را از این اجرای این پروژه پایین آورده اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا