سیاسی

هیات پارلمانی عراق در ترکیه مسائل مربوط به امنیت و آب را بررسی کرد

هیات پارلمانی عراق در سفر خود به ترکیه با مقامات این کشور پرونده‌های مختلفی از جمله پرونده‌های امنیت و آب را بررسی کرد و خواستار اتخاذ موضع هماهنگ جهان عرب و اسلام در قبال تحولات فلسطین شد.

میدل ایست نیوز: فراکسیون پارلمانی «صادقون» اعلام کرد محسن المندلاوی سرپرست مجلس نمایندگان عراق با نعمان کورتولموش رئیس مجلس ملی ترکیه تعدادی از پرونده‌های مربوط به روابط دو کشور از جمله پرونده‌های امنیتی، آب و اقتصاد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حبیب الحلاوی، رئیس این فراکسیون که هیات پارلمانی عراق را همراهی می کند، تصریح کرد: المندلاوی و کورتولموش، شماری از پرونده‌های مربوط به روابط دو کشور به ویژه پرونده‌های مربوط به امنیت، آب، اقتصاد و احیای روابط دوجانبه در سطوح مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین در این دیدار درباره نقش و جایگاه عراق در عرصه دیپلماتیک به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه، اهمیت استراتژیک موقعیت جغرافیایی این کشور و ضرورت تسریع در تکمیل گام‌های فعال‌سازی پروژه «جاده توسعه» و پیشرفت اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای که می‌تواند برای دو کشور و منطقه فراهم سازد، بحث و گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین آخرین تحولات منطقه و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و جنایات رژیم صهیونیستی را نسل‌کشی توصیف کردند و از کشورهای عربی و اسلامی خواستند در برابر گردن‌کشی این رژیم بایستد و برای پایان دادن به تجاوزات رژیم اشغالگر و ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری و مستمر اقدام کنند و ضمن افزایش تلاش‌های خود در محافل پارلمانی، منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال مسائل حیاتی از جمله مهم‌ترین آنها یعنی حمایت از حق ملت فلسطین برای ایجاد کشور مستقل با پایتختی قدس شریف موضعی هماهنگ اتخاذ کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا