سیاسی

وزیر خارجه اردن از تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن اونروا خبر داد

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل در اراضی فلسطینی است.

میدل ایست نیوز: ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن هشدار داد رژیم صهیونیستی کمر به قتل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) بسته است و از سال‌ها قبل تلاش‌هایی برای ترور سیاسی این آژانس که نماد کمک و حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت به آنها مطابق با قوانین بین المللی است، انجام می‌داده است.

به گزارش الدستور، ایمن الصفدی در نشست ویژه شورای امنیت که به درخواست اردن در خصوص اونروا برگزار شد، تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید موضع خود را بر اساس فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایفای نقش این آژانس استوار کند نه بر اساس ادعاها، دروغ پردازی‌ها و تلاش برای تحریف تاریخ که توسط اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ترویج می‌شود.

وی افزود: غزه در حال گرسنگی است و جمعیت بیش از 2 میلیونی آن با خطر قحطی مواجه است و همه این اقدامات توسط رژیم تل آویو صورت می‌گیرد که همچنان از گرسنگی به عنوان سلاحی در نقض آشکار قوانین بین‌المللی و سرپیچی از اراده بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت سرپیچی می‌کند.

وی ادامه داد: اونروا چیزی برای پنهان کردن ندارد زیرا به مسئولیت‌های خود عمل می‌کند و متعهد شده است که در صورت کشف هرگونه تخلف یا نقص، اقدامات اصلاحی انجام دهد، اما هدف قرار دادن این آژانس توسط رژیم همچنان ادامه دارد.

منبع
الدستور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا