سیاسی

مذاکرات عراق و عربستان در حوزه پاکدستی و مبارزه با فساد

رئیس کمیته پاکدستی دولت فدرال عراق در دیدار با سفیر عربستان سعودی بر ضرورت تعمیق روابط دو کشور و گسترش آن در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مبارزه با فساد و باج خواهی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز:  حیدر حنون، رئیس کمیته پاکدستی عراق در دیدار با عبدالعزیز الشمری، سفیرعربستان سعودی در بغداد، تاکید کرد مبارزه با فساد می تواند تحقق موفقیت در پروژه ها را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این کمیته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، حیدر حنون در این دیدار بر ضرورت توجه به برنامه‌های دولت و سیاست‌های آن در مرحله کنونی و رویکرد آن برای اتخاذ سیاست باز در برابر کشورهای جهان پس از دهه‌ها قطعی رابطه و نبود این سیاست در نتیجه جنگ‌های گوناگون توسط رژیم دیکتاتوری سابق و رشته عملیات تروریستی تاکید کرد.

سفیر عربستان نیز در این دیدار با تمجید از عملکرد کمیته پاکدستی عراق و قدردانی از توسعه روابط دو کشور در سال های گذشته، بر عمق روابط و پیوندهای ریشه دار عراق و عربستان تاکید و در عین حال ابراز امیدواری کرد که این روابط به عقد توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم به ویژه در زمینه مبارزه با فساد منجر شود.

در بیانیه منتشر شده آمده است، الشمری دعوت نامه ای به نمایندگی از مازن بن ابراهیم الکهموس رئیس سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی به حیدر حنون برای شرکت در مجمع عربی نهادهای مبارزه با فساد تحویل داد.

قرار است این نشست در اواسط ماه مه در ریاض برگزار شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا