اقتصادی

مذاکرات نخست‌وزیر عراق با شرکت امریکایی در حوزه فناوری انرژی

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس شرکت جنرال الکتریک ورنوا بر استقبال دولت این کشور از همکاری با شرکت‌های معتبر جهانی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در ادامه سفر خود به امریکا، روز جمعه در ایالت میشیگان با مدیران ارشد شرکت جنرال الکتریک ورنوا دیدار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، محمد شیاع السودانی در دیدار با اسکات استرازیک رئیس شرکت جنرال الکتریک ورنوا، از شرکت‌های متخصص در توسعه فناوری انرژی، در محل اقامت خود در واشنگتن، راه‌های توسعه فعالیت‌های این شرکت در عراق و چشم‌انداز تولید انرژی در آینده را در چارچوب فرآیند‌های توسعه بخش نفت و برق در عراق در سایه برنامه‌ها و تمرکز دولت بر توسعه این بخش‌ها و تلاش برای افزایش کارایی و قابلیت‌های تولید و توزیع انرژی الکتریکی مورد بحث و بررسی قرار داد.

شیاع السودانی توضیح داد: دولت عراق از گسترش همکاری و مشارکت با شرکت‌های معتبر استقبال و سرمایه‌گذاری را با تمام امکانات مورد نیاز برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وی از شرکت جنرال الکتریک خواست برای افتتاح کارگاه‌های تعمیر و نگهداری توربین‌های تولیدی در داخل عراق، به منظور کوتاه‌تر کردن پروسه‌های تعمیر و همچنین آموزش نیروی کار عراقی کمک کند.

پیش از این السودانی در سفر خود به امریکا با شماری از مقامات دیگر شرکت‌های فعال در بخش انرژی و تسلیحات دیدار کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا