اقتصادی

ایرانی‌ها در رتبه دوم و عراقی‌ها در رتبه چهارم خریداران املاک در ترکیه

عراقی‌ها با خرید 82 ملک در ترکیه طی ماه گذشته، در جایگاه چهارم فهرست کشورهای خریدار املاک و مستغلات این کشور قرار گرفتند.

میدل ایست نیوز: سازمان آمار ترکیه امروز شنبه (20 آوریل) اعلام کرد که عراقی‌ها در میان کشورهای خریدار ملک ترکیه در ماه گذشته، در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

به گزارش «شفق نیوز» در گزارش سازمان آمار ترکیه آمده است که فروش ملک به خارجی‌ها در ماه مارس در مقایسه با مارس سال 2023، 47.9 درصد کاهش داشت و شمار آن به 1.778 ملک رسید و سهم فروش منزل به خارجی‌ها از مجموع فروش ملک در این کشور در ماه مارس به 1.7 درصد رسید.

استانبول با فروش 652 واحد مسکونی به افراد خارجی، آنتالیا با 618 واحد مسکونی و مرسین با 151 واحد مسکونی در جایگاه اول تا سوم بیشترین فروش ملک به افراد خارجی را به خود اختصاص دادند.

مرکز مذکور افزود شهروندان کشورهای روسیه با خرید 411 ملک، ایران با 182 ملک، اوکراین با 129 ملک و عراق با 82 ملک در رتبه اول تا چهارم فهرست کشورهای خریدار املاک و مستغلات ترکیه در ماه مارس گذشته قرار گرفتند.

عراقی‌ها از سال 2015 همواره در صدر فهرست خرید ملک در ترکیه بودند اما با آغاز سال 2021، پس از ایران در جایگاه دوم و پس از آوریل 2022 در جایگاه سوم قرار گرفتند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا