اقتصادیسیاسی

وزیر بازرگانی ترکیه:
صادرات ترکیه به عراق به زودی به 15 میلیارد دلار خواهد رسید

وزیر بازرگانی ترکیه ضمن اشاره به امضای توافق‌نامه‌های تجاری بین آنکارا و بغداد در سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق، گفت که حجم صادرات ترکیه به عراق به زودی به 15 میلیارد دلار خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه گفت حجم صادرات ترکیه به عراق به زودی به 15 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش «آناتولی» بولات تاکید کرد در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق، توافق‌نامه‌های تجاری بین دو کشور امضا خواهد شد.

وی ضمن اعلام آنکه عراق برای ترکیه مدام از مهم‌ترین کشورها در زمینه روابط تجاری و اقتصادی بوده است، گفت که سهم عراق از صادرات ترکیه در 10 سال گذشته به بیش از 5 درصد رسیده است.

وزیر بازرگانی ترکیه افزود که صادرات ترکیه به عراق شامل اکثر بخش‌ها می‌شود و حجم تجارت بین دو کشور در سال 2022، به 24.2 میلیارد دلار و در سال گذشته به 19.9 میلیارد دلار رسید.

بولات تاکید کرد که صادرات ترکیه به عراق در مقایسه با سال گذشته 7.2 درصد کاهش داشت و به 12.8 میلیارد دلار رسید و در همان مدت زمان، واردات ترکیه از عراق 31.1 درصد کاهش یافت و به حدود 7.2 میلیارد دلار رسید.

وی ادامه دارد صادرات ترکیه به عراق در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 24.5 درصد افزایش یافت و به 3.4 میلیارد دلار رسید و در مدت زمان مذکور، واردات ترکیه از عراق 46.2 درصد کاهش یافت و به 835 میلیون دلار رسید.

وزیر تجارت ترکیه در ادامه گفت حجم صادرات ترکیه به عراق به زودی به 15 میلیارد دلار و با تکمیل پروژه «جاده توسعه» در سال 2030 به 20 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا