خبر اولسیاسی

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق:
هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی در آسمان منطقه مشاهده نشده است

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه خود درباره انفجارهای پایگاه الحشد الشعبی تأکید کرد که هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای در حریم هوایی استان بابل قبل یا هنگام وقوع انفجار وجود نداشته است.

میدل ایست نیوز: در بیانیه واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق که امروز (شنبه 20 آوریل) منتشر شده، آمده است در ساعت یک بامداد، انفجار و آتش سوزی در داخل پادگان کالسو در شمال استان بابل که نیروهای ستاد مشترک ارتش، نیروی انتظامی و حشد الشعبی عراق در آن حضور داشتند، رخ داد که به شهادت یکی از نیروهای الحشد الشعبی و مجروح شدن هشت تن دیگر از نیروهای وابسته به ارتش منجر شد که جراحات برخی از آنان متوسط برخی دیگر نیز جزئی بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این بیانیه در ادامه تصریح کرد: نیروهای قهرمان ما در دفاع شهری در بابل و دیگر طرف های حامی آنها تلاش‌های فراوان و اقدامات سریعی انجام دادند تا از سرایت آتش به مکان‌های دورتر جلوگیری کنند و سرانجام توانستند در مدت زمانی کوتاه این آتش‌سوزی را مهار کنند.

در این بیانیه آمده است: کمیته ای عالی و فنی، تخصصی متشکل از نیروهای دفاع مدنی و سایر گروه های ذیربط برای تعیین علل انفجار و آتش سوزی در محل و اطراف منطقه حادثه تشکیل شد.

این بیانیه افزوده: در همین حال با بررسی اطلاعات و داده های اولیه و دقت نظر در مواضع و بیانیه‌های رسمی، دو بیانیه از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و سخنگوی رسمی پنتاگون صادر شد که نشان می‌دهد هیچ گونه فعالیت هوایی یا اقدام نظامی در سراسر استان بابل وجود نداشته است، ضمن آنکه گزارش فرماندهی دفاع هوایی نیز با تلاش‌های فنی و بررسی و شناسایی رادارها به این نتیجه رسید که هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای در حریم هوایی استان بابل قبل یا هنگام وقوع انفجار وجود نداشته است.

در پایان این بیانیه برای شهدا رحمت و برای زخمی ها شفای عاجل درخواست شده است.

بامداد امروز، سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل خبر داد.

این سازمان بامداد امروز (شنبه 20 آوریل) ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که تیم تحقیقات فورا به محل حادثه رسیده است.

این بیانیه افزوده که این حادثه خسارت مادی در پی داشته و چند تن نیز در آن زخمی شده‌اند که جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا