اقتصادیسیاسی

اقدامات جدی عراق برای افتتاح گذرگاه مرزی جدید با عربستان

رئیس شورای استانی المثنی خبر داد که اقدامات لازم در پرونده گذرگاه «جمیمه» با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است و به زودی توافقات برای برداشتن گام‌های نهایی برای افتتاح این گذرگاه تنظیم خواهد شد.

میدل ایست نیوز: احمد محسن دریول، رئیس شورای استانی المثنی گفت: روابط دو کشور عربستان و عراق، روابطی تاریخی و نژادی است و ما تلاش می‌کنیم که این رابطه را تداوم ببخشیم. عربستان پیش از اینکه همسایه باشد، کشور برادر ما است. ما به این کشور افتخار و از نقش آن در منطقه قدردانی می‌کنیم.

به گزارش «الصباح»، دریول از دیدار با سفیر عربستان در عراق خبر داد و گفت عربستان به پرونده گذرگاه مرزی جمیمه اهتمام دارد و از افتتاح این گذرگاه حمایت می‌کند و پیش از این نیز در سطح دولت‌ها در این باره گفت‌وگویی هایی صورت گرفته است.

رئیس شورای استانی المثنی افزود که اقدامات لازم در پرونده گذرگاه «جمیمه» با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است و در روزهای آتی توافق نامه چارچوب و یادداشت تفاهم در راستای شروع گام‌های نهایی برای افتتاح این گذرگاه با عربستان تنظیم خواهد شد.

الدریول همچنین از دیدار ویژه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و کمیته گذرگاه «جمیمه» برای آغاز اقدامات واقعی در راستای حل و فصل این پرونده در روزهای آتی خبر داد.

ماجد عبدالحمید کارشناس اقتصادی در این باره گفت که با افتتاح گذرگاه جمیمه، فرصت اشتغال گسترده ای برای بخش خصوصی دو کشور همسایه ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

عراق در آستانه افتتاح دومین گذرگاه مرزی خود با عربستان

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا