اقتصادیخبر اول

در دیدار السودانی با سرمایه‌گذاران امریکایی مطرح شد:
تلاش عراق برای کاهش خام‌فروشی نفت

نخست وزیر عراق در سفر به امریکا، فرصت های سرمایه گذاری بزرگ در عراق و سازوکارهای تعامل با بخش انرژی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سفر به امریکا، فرصت های سرمایه گذاری بزرگ در عراق و سازوکارهای تعامل با بخش انرژی را بررسی کرد.

به گزارش الصباح، عبدالعزیز الخضیری، کارشناسی اقتصاد بین الملل گفت که در هیوستن در نشستی با محمد شیاع السودانی که شرکت های جهانی بزرگ نیز حضور داشتند، دیدار کرده و در این نشست مساله قطع سوزاندن گاز بررسی شده است.

وی اشاره کرد که نخست وزیر عراق از شرکت های متخصص خواست پیشنهادهای خود برای حل مساله سوزاندن گاز و استفاده از آن به نفع کشور را ارائه دهند.

الخضیری اشاره کرد که نخست وزیر عراق تاکید کرده است که هدف کشور طی 10 سال آینده این است که 40 درصد از صادرات نفتی عبارت از فرآورده های نفتی باشد و نه نفت خام چرا که ارزش افزوده فرآورده ها بیش از 5 الی 10 برابر است و این مساله موجب افزایش درآمد کشور می شود.

وی افزود که نخست وزیر عراق با اشاره به هزینه سوزاندن گاز در سال که میلیاردها دلار است، تاکید کرد که طی 5 سال آینده باید سوزاندن گاز به طور کامل متوقف شود.

الخضیری به عقد قرارداد با شرکت توتال و هانول برای تبدیل گاز مشعل به سوخت نیروگاه های برق اشاره کرد و گفت که این اقدام، توانایی های عراق در تولید برق را افزایش می دهد.

این کارشناس اقتصاد بین الملل اشاره کرد که السودانی در این نشست به گسترش صنعت کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت که عراق برای تعدد گذرگاه های صادراتی نفت خام برنامه ریزی می کند.

وی گفت که السودانی درباره جاده توسعه که پروژه جهانی است و فرصت هایی را برای بهبود وضعیت حمل و نقل بین شرق و غرب فراهم می کند، نیز سخن گفت.

به گفته الخضیری، السودانی از شرکت های امریکایی خواست از فرصت های پیشگام و بزرگ در عراق و در همه بخش ها استفاده کنند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا