سیاسی

فلسطین تصویب ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی از سوی کنگره امریکا را تنشی خطرناک و «تجاوز به مردم فلسطین» دانست.

میدل ایست نیوز: ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی از سوی کنگره امریکا را تنشی خطرناک و «تجاوز به مردم فلسطین» دانست.

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) منتشر شد، گفت: حمایت امنیتی امریکا از اسرائیل تنش خطرناک و چراغ سبزی برای گسترش دامنه جنگ است.

روز شنبه مجلس نمایندگان امریکا بسته کمکی به ارزش 26.4 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی را با اکثریت 366 رای موافق و 58 رای مخالف تصویب کرد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: آنچه مجلس نمایندگان امریکا به تصویب رساند، اعدادی است که منجر به تلفات هزاران فلسطینی در نوار غزه می شود که آخرین آن در شهر طولکرم در کرانه باختری رود اردن است و افزود که ثبات فلسطین تنها گذرگاه ثبات در منطقه و جهان است.

وی با محکومیت این مصوبه تأکید کرد که چنین مصوباتی اعتبار ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه را مورد تردید قرار می دهد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز شنبه رأی مجلس نمایندگان امریکا را «دفاع از تمدن غرب» در پس زمینه جنگ غزه و تشدید تنش با ایران دانست.

به نوبه خود، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام امریکا استقبال کرد و در شبکه اجتماعی X نوشت که این رای «نشان دهنده روابط نزدیک و مشارکت استراتژیک بین اسرائیل و ایالات متحده است و پیامی قوی به دشمنان ما ارسال می کند».

یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت: «در حالی که اسرائیل از 7 جبهه از جمله ایران با تهدید مواجه است، ایالات متحده در کنار آن ایستاده است».

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی نیز در مورد رأی گفت: «وقتی امریکا قوی‌تر می‌شود، اسرائیل قوی‌تر می‌شود و وقتی اسرائیل قوی‌تر می‌شود، ایالات متحده امن‌تر می‌شود».

او در X ادامه داد که حمایت گسترده دو حزبی از اسرائیل شاهدی مهم بر این واقعیت است که این کشور متحد نزدیکتر از ایالات متحده ندارد و واشنگتن متحد نزدیکتر از اسرائیل ندارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا