اقتصادی

پیش افتادن عراق از عربستان در صادرات نفت به امریکا

عراق طی هفته گذشته و با پشت سر گذاشتن عربستان، به طور میانگین 308 هزار بشکه نفت خام به امریکا صادر کرد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز یکشنبه اعلام کرد صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته با پشت سر گذاشتن عربستان به 308 هزار بشکه در روز رسید.

در گزارش این هفته اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: میانگین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از 8 کشور به 4 میلیون و 832 هزار بشکه در روز رسید.

این گزارش افزود: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 308 هزار بشکه در روز نفت خام از عراق وارد کرد و این در حالی است که واردات نفت خام امریکا از عربستان در مدت مشابه 229 هزار بشکه در روز بوده است.

بیشترین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از کانادا به میانگین 3.458 میلیون بشکه در روز، کلمبیا به طور میانگین 246 هزار بشکه در روز و عربستان 229 هزار بشکه در روز بوده است.

میزان واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از مکزیک نیز به طور میانگین 208 هزار بشکه در روز، برزیل 189 هزار بشکه در روز، نیجریه 173 هزار بشکه در روز و لیبی 21 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا در هفته گذشته هیچ مقدار نفت از اکوادور و روسیه وارد نکرد.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا