اقتصادی

تولید گندم عراق به 8 میلیون تن رسید

وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که این کشور با تولید 8 میلیون تُن گندم به مرحله خودکفایی در تأمین این کالای اساسی رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که این کشور با تولید 8 میلیون تُن گندم به مرحله خودکفایی در تأمین این کالای اساسی رسیده است.

محمد حنون، سخنگوی وزارت بازرگانی عراق، به «الفرات نیوز» گفت که در حال حاضر 2 میلون تُن گندم از سال گذشته در انبارهای کشور موجود است و به‌زودی 8 میلیون تن گندم درو شده سال جدید نیز از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی افزود که این مقدار گندم به معنای تحقق خودکفایی و نشان‌دهنده اهتمام دولت به بخش کشاورزی است.

حنون ادامه داد که می‌توان گفت عراق به لحاظ تعداد آسیاب‌های دولتی و خصوصی در رتبه اول منطقه قرار داد و حدود 320 آسیاب خصوصی تازه‌تأسیس با تجهیزات ساخت انگلستان و ترکیه در کشور فعالیت می‌کنند.

سخنگوی وزارت بازرگانی عراق همچنین از وجود طرحی بزرگ برای تولید آرد سفید خبر داد و گفت که در این راستا در روزهای اخیر محموله‌ای گندم وارد کشور و میان آسیاب‌های خصوصی توزیع شده تا بتوان نیاز داخلی گندم سفید در کشور را هم از منابع داخلی تأمین کرد.

وی گفت که این برنامه فواید بسیاری برای اقتصاد عراق دارد و موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

پیش از این محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در سفر خود به امریکا با رئیس شورای گندم این کشور دیدار و درباره افزایش همکاری در واردات گندم و تولید آرد سفید مذاکره کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا