خبر اولسیاسی

مذاکرات شورای همکاری و اتحادیه اروپا درباره کاهش تنش در منطقه و تحولات غزه

وزرای خارجه شورای همکاری با مسئولان اتحادیه اروپا درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه و تحولات اوضاع در نوار غزه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه شورای همکاری با مسئولان اتحادیه اروپا درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه و تحولات اوضاع در نوار غزه رایزنی کردند.

به گزارش الجزیره، دو طرف طی نشستی با یکدیگر در لوکزامبورگ با حضور دبیرکل شورای همکاری و مسئولان اروپایی از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که قطر در این نشست که درباره امنیت منطقه بوده شرکت کرده و ریاست هیئت آن بر عهده محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر بوده است.

در این نشست، تحولات اوضاع در منطقه و راه های کاهش تنش و  آرامش اوضاع به ویژه پایان جنگ در نوار غزه و آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین و امنیت دریایی و آزادی دریانوردی بررسی شد.

وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور در این نشست حضور داشته و در این نشست، تقویت همکاری امنیتی و استراتژیک و تحولات غزه و اهمیت دستیابی به آتش بس فوری و رساندن کمک‌های بیشتر به این منطقه بررسی شده است.

وزیر خارجه عربستان در حاشیه این نشست گفت که مذاکراتی درباره به رسمیت شناختن فلسطین صورت گرفته که مثبت و مهم است.

محمد جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری نیز تاکید کرد که این نشست همزمان با شرایط و پیامدهای بسیار خطرناک و تداوم عملیات نظامی و غیر انسانی اسرائیل در غزه برگزار شده است.

از طرفی دیگر بورل گفت که نمی توان اوضاع وخیم غزه را فراموش کرد و ما فورا به آزادی همه گروگان ها و آتش بس و کاهش شدت بحران انسانی نیاز داریم.

وی تاکید کرد که تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، ثبات دائمی در منطقه نخواهد بود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی برای دویستمین روز متوالی به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهند و موجب شهادت بیش از 34 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 70 هزار نفر دیگر شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا