سیاسی

سران امارات و بحرین خواستار جلوگیری از تشدید تنش نظامی در منطقه شدند

پادشاه بحرین و رئیس امارات متحده عربی در ابوظبی دیدار کردند و خواستار آرامش اوضاع در خاورمیانه و جلوگیری از تشدید تنش نظامی شدند.

میدل ایست نیوز: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در راستای منافع مشترک رایزنی کردند.

پادشاه بحرین و رئیس امارات به بررسی بارزترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

دو طرف ابراز امیدواری کردند که نشست آتی سران جهان عرب که قرار است در منامه برگزار شود، دارای نتایج مثبت و تصمیمات سازنده‌ای باشد.

آل خلیفه و آل نهیان خواستار آرامش اوضاع در خاورمیانه و جلوگیری از تشدید تنش نظامی و ترجیح راه حل‌های دیپلماتیک و حل درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و مذاکره شدند.

طرفین از جامعه بین‌الملل خواستند به مسئولیت‌های خود در اجرای مصوبات آتش بس فوری در نوار غزه برای حفظ جان غیر نظامیان و تامین کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ موانعی عمل کنند.

پادشاه بحرین و رئیس امارات بر لزوم اقدام موثر جامعه بین‌الملل برای ایجاد چشم‌انداز سیاسی حقیقی برای تحقق صلح منطقه‌ای عادلانه و فراگیر با دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود و برپایی کشور مستقل فلسطین براساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.

پادشاه بحرین تاکید کرد که به پیوندهای تاریخی مستحکم و متمایز با امارات افتخار می‌کند و برای رهبری، دولت و ملت امارات، تداوم رشد و شکوفایی را آرزومند است.

منبع
خبرگزاری رسمی بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا