خبر اولسیاسی

فلسطین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب خواستار تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی شد.

میدل ایست نیوز: فلسطین در نشست فوق العاده اتحادیه عرب خواستار تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی شد.

به گزارش آناتولی، نشست فوق العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم به درخواست فلسطین برای بررسی تحولات نوار غزه با گذشت بیش از 200 روز از جنگ در این منطقه برگزار شد.

این نشست به ریاست الحسین سیدی عبدالله الدیه، نماینده دائم موریتانی برگزار شد.

در این نشست، تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پیامد‌های وتوی امریکا در شورای امنیت علیه دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل بررسی شد.

مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب، گفت که پیشتر بارها گفته‌ایم که اسرائیل به هیچ محکومیت، درخواست و فراخوان‌ها توجهی نمی‌کند بلکه آن را سبک می‌شمارد و به سخره می‌گیرد.

وی افزود که مصوبات اتحادیه عرب در سطح سران و وزرای خارجه، مبنی بر اتخاذ اقدامات اقتصادی، حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک است که می‌تواند درسی عملی به اسرائیل دهد تا از طریق آن درک کند که جنایت‌های آن بدون مجازات نخواهد ماند.

وی به فهرست 60 سازمان و نهاد تروریست رژیم صهیونیستی و فهرستی از مقامات اسرائیلی اشاره کرد که فلسطین خواستار تروریستی خواندن و تحریم آن‌ها توسط کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل شد.

العکلوک گفت که مجدداً خواستار اتخاذ اقدامات در حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک برای مجازات اسرائیل بابت جنایت هایش و عدم اکتفا به بیانیه‌ها و مصوباتی شد که در اکثر اوقات اجرایی نمی‌شود و تاثیری ندارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا