خبر اولسیاسی

در کنفرانس امنیتی روسیه؛
الاعرجی: آگاهی و همبستگی عراقی‌ها باعث پیروزی بر تروریسم شد

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد مردم کشورش پیامدهای تروریسم را پشت سر گذاشته‌اند و به سوی آینده‌ای بهتر گام بر می‌دارند.

میدل ایست نیوز: مشاور امنیت ملی عراق در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی در سال 2024 در شهر سن پترزبورگ روسیه تصریح کرد پیامدهای تروریسم در عراق هویت و امنیت ملی این کشور را تهدید کرد و در صورتی که آگاهی و همبستگی عراقی‌ها نبود، این هویت و امنیت ممکن بود از بین برود.

به گزارش الفرات نیوز، قاسم الاعرجی گفت: عراقی‌ها قبل از آنکه اراضی و شهرهای خود را از دست تروریسم آزاد کنند، انسانیت خود را آزاد کردند و این یک پیروزی بسیار بزرگ است که عراقی‌ها به آن افتخار می‌کنند.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد نهادهای دولتی عراق با ایجاد شراکت‌های توسعه با بخش خصوصی، برای دستیابی به رفاه اقتصادی شهروندان به عنوان اولویت اصلی، تلاش می‌کنند و برنامه‌های دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز مبتنی بر الزامات تقویت هویت ملی به عنوان یک وظیفه قانونی و الزام اخلاقی است.

الاعرجی خاطر نشان کرد مردم ما بر چالش هایی نظیر خشونت، تروریسم و ​​هویت‌های فرعی غلبه کرده‌اند و در مسیر صلح و توسعه پایدار پیش می‌روند و مشتاقانه منتظر حمایت از پیشرفت اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخ توسعه، آموزش و سایر جنبه‌های مربوط به آینده عراقی‌ها با تبدیل بحران‌ها به فرصت‌ها  و دستیابی به موفقیت است.

وی افزود که عراق برای دستیابی به مسیرها و الزامات مدیریت تنوع و کثرت گرایی و ارتقای امنیت ملی خود برای دستیابی به ثبات و توسعه پایدار همچنان نیازمند حمایت جامعه جهانی است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا