اقتصادی

تکمیل و راه‌اندازی «واحد ایزومریزاسیون» در پالایشگاه‌های عراق

وزارت نفت عراق از تکمیل پروژه راه‌‌اندازی «واحد ایزومریزاسیون»در پالایشگاه بصره و الوسط خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق از تکمیل پروژه راه‌اندازی «واحد ایزومریزاسیون» در پالایشگاه بصره با ظرفیت روزانه یک میلیون و 300 هزار لیتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، حامد یونس معاون وزارت نفت عراق در امور پالایش، در بیانیه‌ای گفت که شرکت پالایش الجنوب با تلاش‌های خالصانه توانست «واحد ایزومریزاسیون» در پالایشگاه بصره با ظرفیت روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه را تکمیل و راه‌‌اندازی کند.

وی افزود که این امر در چارچوب برنامه‌های وزارت نفت در راستای استفاده از انرژی‌های تولیدی پروژه‌های «واحد ایزومریزاسیون» که هدف آن افزایش و بهبود سوخت از جمله بنزین است، انجام شد.

معاون وزیر نفت عراق در امور پالایش، به تکمیل و راه‌اندازی دومین «واحد ایزومریزاسیون» در پالایشگاه «الوسط» اشاره کرد و گفت که این واحد در بهبود ذخیره‌سازی و افزایش انرژی تولیدی به طور میانگین روزانه 750 هزار لیتر و بی‌نیازی از واردات بنزین با اکتان بالا با حجم روزانه یک میلیون و 500 هزار لیتر نقش ایفا می‌کند.

یونس همچنین بر اهتمام دولت و وزارت نفت به افزایش میانگین تولید انرژی پالایشی و بهبود تولید برای پالایشگاه‌های ملی در راستای دستیابی به خودکفایی و تحول تدریجی به سمت و سوی صادرات آن به بازارهای جهانی تاکید کرد.

خاطر نشان می‌شود در صنایع پالایشی محصولات واحد تقطیر را به محصولاتی قابل مصرف تبدیل می کنند؛ ایزومریزاسیون یکی از این‌هاست؛ به زبان ساده، ایزومریزاسیون یک واحد پایین دستی در صنایع پالایشی است که نفتای سبک تولیدی واحد بالادستی تقطیر را که به شکل خام غیرقابل استفاده است، به یک بنزین مناسب برای سوخت موتور خودرو تبدیل می‌کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا