سیاسی

افزایش تظاهرات در مناطق تحت کنترل هیات تحریر الشام در سوریه

موج اعتراضات و تظاهرات علیه گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهة النصره سابق) در شمال غربی سوریه افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: حملات به تظاهرکنندگان مخالف هیات تحریر الشام که مناطق شمال غرب سوریه را تحت کنترل دارد، در حال تشدید است در حالی که دستگاه امنیتی وابسته به این گروه تلاش دارند به هر شکل ممکن اعتراضات را سرکوب کنند.

به گزارش العربی الجدید، ساکنان این منطقه از جمله حومه ادلب از عدم اجرای وعده‌های هیات تحریر الشام و کندی اصلاحات وعده داده شده، به شدت خمشگین هستند و معتقدند مانورهای این گروه فقط برای خریدن زمان بیشتر است.

در همین ارتباط، دوشنبه گذشته، یک جوان سوری معترض در شهر جسر الشغور در حومه غربی ادلب در مقابل خانه خود توسط دو فرد نقابدار با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفت. سال گذشته نیز اتفاقات مشابهی روی داده است.

از سوی دیگر مفید عبیدو، فعال رسانه ای، با اشاره به ضرب و شتم و سرقت دوربین و تجهیزات فعالیت رسانه‌ای خود تاکید کرد نیروهای امنیتی در مدت دو ماه قبل از این حمله، او را تعقیب و تحت نظر قرار داده بودند.

گفتنی است از اواخر فوریه گذشته، هیات تحریر الشام با بزرگترین چالش از زمان سلطه خود بر شمال غرب سوریه روبرو بوده و مناطق تحت کنترل آن، به ویژه در حومه ادلب شاهد برپایی تظاهرات مداوم است. معترضان تکروی این گروه را محکوم کرده‌اند و سرنگونی ابومحمد جولانی سرکرده این گروه را خواستار شده اند.

همچنین انتقادات گسترده‌ای به جناح امنیتی این اداره وجود دارد که در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های خود مرتکب قتل تعدادی از افراد هنگام شکنجه آنها شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا