سیاسی

برگزاری کنفرانس بین‌المللی اینترپل در بغداد

رئیس سازمان پاکدستی عراق از توافق با رئیس سازمان بین‌‌المللی پلیس جنایی، بر سر برگزاری کنفرانس بین‌المللی اینترپل در بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: حیدر حنون رئیس سازمان پاکدستی عراق در شهر لیون فرانسه، با احمد ناصر الرئیسی رئیس سازمان بین‌‌المللی پلیس جنایی (اینترپل)، دیدار و بر پایبندی عراق به تعهدات خود به کنوانسیون سازمان ملل علیه فساد تاکید کرد و از دیگر طرف‌ها خواستار پاسخ به درخواست‌های استرداد شد.

به گزارش «الفرات نیوز»، بر اساس بیانیه سازمان پاکدستی عراق، حنون در این دیدار گفت که تمامی اخطار‌های ما به مقامات تحت تعقیب جرائم فساد، بر اساس اقدامات قانونی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی از اینترپل خواستار گسترش دامنه تحقیقات درباره جرایم مالی به خصوص جرایم فساد در چارچوب فعالیت‌های سازمان پاکدستی عراق شد.

بر اساس بیانیه مذکور دو طرف در این دیدار توافق کردند که کنفرانس بین‌المللی اینترپل، با مشارکت سازمان پاکدستی در راستای توسعه راه‌های همکاری، بررسی ارتقای سطح تحقیقات درباره جرایم مالی و مشارکت دستگاه مبارزه با فساد در آن، در بغداد برگزار شود.

از طرفی دیگر، رئیس اینترپل گفت: «اخباری که درباره تلاش‌های سازمان پاکدستی عراق به ما می‌رسد، ما را به کاهش پدیده فساد در این کشور امیدوار می‌کند».

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا