سیاسی

تاکید رشید بر تلاش عراق برای تقویت روابط با کشورهای همجوار

رئیس جمهور عراق بر تلاش کشورش در راستای تقویت روابط با کشورهای همجوار و جهان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد میزبان احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و حسام زکی، معاون او بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، دو طرف آخرین تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سطح جهان عرب و ارتباط عراق با اتحادیه عرب و کشورهای عربی و سازوکارهای گسترش این ارتباط را بررسی کردند.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که عراق با توجه به نقش محوری اش، سعی در تقویت روابط با کشورهای همجوار و جهان مبتنی بر احترام متقابل برای حاکمیت، امنیت و تصمیم مستقل دارد.

رشید بر اهتمام عراق به تقریب دیدگاه ها بین کشورهای عربی و دوست و گفت‌وگوی سازنده در حل بحران‌ها در راستای تثبیت امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق بر لزوم دستیابی به دیدگاه مشترک برای پایان بحران ها در برخی کشورهای عربی تاکید و یکپارچگی مواضع در قبال چالش ها را بیان کرد.

وی ضمن بررسی اوضاع فلسطین، بر موضع دولت و ملت عراق در ایستادگی در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق کامل خود تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که عراق متعلق به همه است و میزبان برادران خود برای مجسم کردن رسالت خود در تقویت و تحکیم است.

وی درباره موفقیت آمیز بودن و صدور مصوباتی برای تامین فرصت های کاری برای جوانان و ارتقای سطح کار و کارگر ابراز امیدواری کرد.

از طرفی دیگر دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ابراز خرسندی از حضور در بغداد، پیشرفت پی در پی عراق در تقویت امنیت و ثبات آن علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی و خدماتی را تحسین کرد.

وی از نقش مهم عراق در توسعه و تحکیم همکاری مشترک کشورهای عربی و تلاش برای تقویت نزدیکی کشورها و مشارکت در حمایت از فعالیت اتحادیه عرب و ایستادگی در کنار فلسطینیان تمجید کرد.

ابو الغیط افزود که اتحادیه عرب از تلاش‌های عراق برای حفظ امنیت و ثبات آن و در راستای تامین منافع ملت عراق حمایت می‌کند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا