سیاسی

برگزاری نشست نمایندگان 6 کشور عربی برای بررسی تحولات غزه

نشست مشورتی نمایندگان 6 کشور عربی برای بررسی تحولات جنگ در نوار غزه به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در ریاض برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست مشورتی نمایندگان 6 کشور عربی برای بررسی تحولات جنگ در نوار غزه به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در ریاض برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، در این نشست ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، انور بن محمد قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات و محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه حضور داشتند.

حاضران در این نشست بر لزوم پایان جنگ در غزه و دستیابی به توافق فوری و کامل آتش بس و تضمین حفاظت از غیرنظامیان، برداشتن همه محدودیت ها برای ورود کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کردند.

آنها حمایت خود از همه تلاش ها با هدف به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را بیان کردند.

نمایندگان این 6 کشور عربی بر اهمیت اتخاذ اقدامات قطعی برای اجرای راه حل دو کشور و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

آنها همچنین بر جدایی ناپذیر بودن غزه از اراضی اشغالی فلسطین و مخالفت قاطعانه با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان و هرگونه عملیات نظامی در رفح تاکید کردند.

آنها درباره تداوم اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک سازی و مصادره اراضی و عملیات نظامی علیه فلسطینیان و تجاوزات شهرک نشینان و سلب آزادی عبادت مسلمانان و مسیحیان هشدار دادند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا