سیاسی

تلاش فرستاده امریکا برای فرونشاندن تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

فرستاده ویژه امریکا به لبنان به زودی به منظور مهار کردن تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی از تل آویو عازم بیروت می‌شود.

میدل ایست نیوز: آموس هوکشتاین که روز گذشته وارد تل آویو شد به احتمال زیاد همزمان با تشدید تنش‌های مرزی به لبنان سفر خواهد کرد تا از طرح خود برای بازگرداندن آرامش به مرزها رونمایی کند.

به گزارش الاخبار، در حالی که خبرها از پیشنهاد جدید هوکشتاین به یوآوگالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک به منظور پایان دادن به تنش نظامی بین لبنان و تل آویو حکایت دارد، منابع خبری تصریح کردند،  فرستاده امریکا درپی تلاش برای بازگرداندن همگان به قواعد درگیری درسایه اعتقاد و باور امریکا به این موضوع است که  آرامش در لبنان قبل از دستیابی به توافق بزرگ درباره غزه امکانپذیر نخواهد بود.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص گزارش داد واشنگتن برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس و آزادی اسرا در نوار غزه کلیات و خطوطی را ترسیم کرده است. این کلیات مبتنی بر این فرضیه است که بر اساس طرح هوکشتاین از لحظه برقراری آرامش در جنوب فلسطین اشغالی، آرامش به مرزهای شمالی با لبنان نیز باز خواهد گشت.

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا