اجتماعیسیاسی

تاکید رشید بر تقویت تلاش‌ها برای ارتقای سطح معیشتی کارگران عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس سازمان بین‌المللی کار بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن فقر و فراهم کردن محیطی مناسب برای کارگران و ارتقای سطح معیشتی آن‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، امروز یکشنبه (28 آوریل) در کاخ السلام بغداد با حضور احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی کشور، از گیلبرت هونگبو رئیس سازمان بین‌المللی کار و هئیت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید و هونگبو در این دیدار درباره آخرین تحولات اوضاع در سطوح اقتصادی، سرمایه‌گذاری و کار صنفی گفت‌وگو کردند.

رشید همچنین به میزان نیاز عراق به تجربه‌های سازمان بین‌المللی کار در زمینه آموزش و مهیا کردن کادر‌های متخصص در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

وی در ادامه بر ضرورت فعال‌سازی سازوکار‌های ارتباط و هماهنگی بین سازمان بین‌المللی کار و وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی مرتبط و به ویژه وزارت کار و امور اجتماعی و اتحادیه‌های صنفی و سازمان‌ها در عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین به اهمیت تقویت تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن فقر و فراهم کردن محیطی مناسب برای کارگران و اقدام برای ارتقای سطح معیشتی آن‌ها، بهبود ارتباط بین بخش خصوصی و کارگران، اقدام برای تضمین حقوق اساسی آن‌ها که عدالت اجتماعی را محقق می‌کند، اشاره کرد.

رشید در این دیدار به موضوع آوارگان و ضرورت اشتغال‌زایی برای آنان پرداخت و بر ضرورت به‌کارگیری آن‌ها در بازار کار و فراهم کردن فرصت کار، که زمینه‌ساز زندگی مناسب برای آن‌ها در مناطق اصلی‌شان باشد، تاکید کرد.

بررسی فعالیت پنجاهمین دوره کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است و سازمان بین‌المللی کار در این کنفرانس حضور دارد، دیگر محور گفت‌وگو در این دیدار بود.

رئیس جمهور عراق در ادامه برای شرکت‌کنندگان در این کنفرانس آرزو کرد، عملکرد موفقی در فراهم کردن فرصت کار و ارتقای سطح وضعیت طبقه کارگر داشته باشند.

از طرف دیگر، رئیس سازمان بین‌المللی کار از تلاش‌های عراق در بهبود شرایط کار و تامین حقوق کارگران قدردانی کرد.

هونگبو در ادامه بر اهتمام سازمان بین‌المللی کار به توسعه افق‌های همکاری با عراق که موجب تقویت بازار کار و حمایت از بخش خصوصی می‌شود، تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا