اقتصادیخبر اولسیاسی

سخنگوی دولت عراق خبر داد:
«جاده توسعه» محور اصلی مذاکرات السودانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد

سخنگوی دولت عراق از بارزترین پرونده‌هایی که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، درباره آنها بحث خواهد کرد، خبر داد.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی سخنگوی دولت عراق، امروز یکشنبه (28 آوریل) پرونده‌های اصلی را که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره آنها بحث خواهد کرد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العوادی گفت که السودانی امروز در اولین نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض شرکت خواهد کرد و با سران برخی کشورها از جمله ولیعهد عربستان، امیر کویت، نخست وزیر پاکستان و نمایندگان شماری از شرکت‌های جهانی دیدار خواهد کرد.

وی افزود که پروژه «جاده توسعه» که بیشترین ارتباط را با شعار این نشست، یعنی «همکاری بین‌المللی و رشد و انرژی برای توسعه»، دارد از اصلی‌ترین موضوعاتی است که نخست وزیر عراق در دیدار‌های خود در این مجمع مطرح خواهد کرد.

سخنگوی دولت عراق تصریح کرد که پروژه «جاده توسعه» نقشه راه همکاری بین شرق و غرب و جهش کیفی بزرگ توسعه در منطقه خواهد بود و این پروژه شایسته آن است که برترین راه برای انتقال انرژی در آینده باشد.

العوادی تاکید کرد که السودانی همچنین درباره آخرین تحولات اوضاع جاری منطقه‌، جنگ غزه و توسعه روابط عراق با کشورهای عربی و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی برای مشارکت در مجمع جهانی اقتصاد با دعوت ولیعهد عربستان، صبح امروز وارد ریاض شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا