خبر اولسیاسی

جزئیات مذاکرات آتش‌بس در غزه و دلیل به نتیجه نرسیدن آن

مشاور نخست وزیر قطر به روزنامه هاآرتس گفت که رژیم صهیونیستی و حماس، به اندازه کافی به دستیابی به توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها پایبند نیستند.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری، مشاور نخست وزیر قطر به روزنامه هاآرتس گفت که رژیم صهیونیستی و حماس، به اندازه کافی به دستیابی به توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها پایبند نیستند.

به گزارش روسیا الیوم، وی در مصاحبه با این روزنامه که نخستین مصاحبه با یکی از رسانه‌های اسرائیلی به شمار می‌رود، درباره ناامیدی قطر از رفتار حماس و رژیم صهیونیستی و مخالفت با ارزیابی فرصت‌های پیشرفت مذاکرات سخن گفت.

الانصاری توضیح داد که اکنون دو طرف در محل توقف مذاکرات قرار دارند و هر کدام به مواضع خود پایبند هستند بنابراین، رسیدن به هر نتیجه‌گیری یا پیش بینی سخت است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود که در توافق نخست که پس از 7 روز فروپاشید، انتظار داشتیم انعطاف‌پذیری، جدیت و پایبندی بیشتری از هر دو طرف ببینیم.

وی توضیح داد که اگر ببینیم مذاکرات به تلاشی ناامیدکننده تبدیل شده، به ارزیابی مجدد موضع خود نیاز داریم و خواهیم دید چگونه می‌توانیم مفید باشیم چرا که صراحتا نمی‌خواهیم به عنوان عاملی برای طولانی شدن این درگیری باشیم.

الانصاری نگرانی فزاینده خود از احتمال آسیب به گروگان‌های اسرائیلی و کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان با حمله رژیم صهیونیستی به رفح را بیان کرد و گفت که هر تشدید تنش، زندگی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد و مرگ غیرنظامیان بیشتر در غزه را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره روابط حماس با قطر گفت که روابط دوحه با حماس به خواست قطر نبود بلکه امریکا این را در سال 2006 از قطر خواست و آن زمان واضح بود هیچ کشوری به غیر از قطر نمی‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

مشاور نخست وزیر قطر در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی دوحه از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر و اینکه آیا حماس را سازمانی تروریستی می‌داند یا خیر گفت که قطر هر حمله به غیرنظامیان به هر شکلی را چه به اسرائیلی‌ها یا فلسطینیان محکوم می‌کند.

وی افزود که قطر این حملات و کشتن غیرنظامیان را محکوم می‌کند همانگونه که اکنون کشتن غیرنظامیان فلسطینی در جنگ را محکوم می‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا