اقتصادی

راه‌اندازی کارخانه تولید خودروهای برقی در عراق تا پایان سال جاری

سازمان صنایع جنگی عراق از راه‌اندازی اولین کارخانه ساخت خودروهای برقی در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان صنایع جنگی عراق تا پایان سال جاری، اولین کارخانه تولید خودرو‌های برقی سازگار با محیط زیست و دارای استانداردهای جهانی را افتتاح و همچنین ایستگاه‌های شارژ خودرو را احداث خواهد کرد.

به گزارش «الصباح» علی محسن خضیر مدیرکل شرکت صنایع جنگی عراق اعلام کرد که 70 درصد از کارخانه ویژه خودرو‌های برقی سازگار با محیط زیست که در نوع خود، اولین کارخانه در کشور به شمار می‌آید، تکمیل شده است.

خضیر افزود که این درصد نمایانگر آن است که به زمان تعیین شده در پایان سال جاری به ویژه پس از ورود مرحله به مرحله خط تولید کارخانه، نزدیک می‌شویم.

وی بیان کرد که دستگاه‌های امنیتی به این خودرو که سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مجهز به سامانه‌های الکترونیکی خاص پلیس و دوربین‌های مدرن برای شناسایی موارد مشکوک است، مجهز خواهند شد.

مدیرکل شرکت صنایع جنگی عراق ادامه داد که نیروهای پلیس راه نیز به این خودروها که دارای سامانه‌ای برای نظارت بر تخلفات و حوادث است مجهز خواهند شد و در حال حاضر به عنوان تولید آزمایشی و هدیه به این نیروها اعطا خواهد شد.

خضیر در ادامه به تقاضا تولید بیش از هزار خودرو‌های برقی توسط این دستگاه اشاره کرد.

وی گفت که ایده احداث این کارخانه پس از استقبال شهروندان از خرید خودرو‌های سه چرخ به علت ارزانی آن به وجود آمده است.

این مسئول افزود که این امر شرکت صنایع جنگی را به بررسی ساخت خودروی داخلی با استانداردهای جهانی متمایز و قیمت پایین که با موتور برقی کار می کند واداشت.

خضیر در پایان خبر داد که با هماهنگی وزارت حمل و نقل و وزارت نفت، ایستگاه‌های شارژ برق مانند پمپ بنزین‌ها برای این خودروها احداث خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا