سیاسی

عباس خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت دستیابی به راه‌حلی سیاسی تاکید کرد که به تشکیل کشور مستقل فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس بینجامد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز یکشنبه (28 آوریل) بر ضرورت دستیابی به راه‌حلی سیاسی تاکید کرد که به تشکیل کشور مستقل فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس بینجامد.

به گزارش «الجزیره»، وی در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض از جامعه جهانی خواست که فلسطین را به عنوان عضو کامل در سازمان ملل به رسمیت بشناسند.

وی در ادامه همچنین ابراز نگرانی کرد که رژیم صهیونیستی پس از غزه، جنگ را به کرانه باختری بکشاند تا ساکنان آن را وادار کند که به اردن کوچ کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه منجر به «بزرگترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین» خواهد شد.

عباس اشاره کرد که امریکا تنها کشوری است که می‌تواند از ارتکاب این جنایت توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

روز گذشته، بورگه برنده رئیس مجمع جهانی اقتصاد گفت که عباس و شماری از مسئولان بین‌المللی در حاشیه نشست مجمع، در هفته جاری برای انجام مذاکرات با هدف دستیابی به توافق نامه صلح در غزه، به ریاض سفر خواهند کرد.

برنده همچنین ابراز امیدواری کرد که این رایزنی‌ها به به آشتی و صلح بینجامد و تاکید کرد که بحران انسانی در غزه بخشی از دستورکار این مجمع خواهد بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا