اقتصادی

سخنگوی وزارت برق عنوان کرد؛
کمبود 15 هزار مگاواتی برای برق‌رسانی کامل به عراق

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: برای برق‌رسانی کامل به 42 هزار مگاوات نیاز است که این امر بر اساس ظرفیت تولید فعلی با 27 هزار مگاوات، نشان‌دهنده کمبود 15 هزار مگاواتی است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا، تولید برق در کشور به 27 هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش «الفرات نیوز» احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق، گفت که هم اکنون وارد اوج بار تابستانه شده‌ایم و برنامه‌های وزارتخانه با آغاز ماه مه، آماده می‌شود.

العبادی افزود با آغاز ماه آتی فعالیت واحدهای تولیدی موجود در اتاق‌های تعمیر و نگهداری، آغاز می‌شود تا سیستم برق آماده استفاده از حداکثر ظرفیت خود با 27 هزار مگاوات شود که این مقدار برق‌رسانی خوبی را محقق خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که برای برق‌رسانی کامل به 42 هزار مگاوات نیاز است که این امر بر اساس ظرفیت تولید فعلی با 27 هزار مگاوات، نشان‌دهنده کمبود 15 هزار مگاواتی است.

سخنگوی وزارت برق عراق، بر موفقیت آمیز بودن فعالیت‌های این وزارتخانه در عملیات انتقال برق و توسعه ایستگاه‌های آن تاکید کرد.

شایان ذکر است که دولت فدرال عراق به اقدامات خود در راستای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران قطعی دائم برق در زمینه‌های مختلف و افزایش ساعت برق‌رسانی با هدف رهایی از محدودیت‌های ژنراتور‌های برق، ادامه می‌دهد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا