سیاسی

بازگشت 191 خانواده عراقی از اردوگاه الهول به عراق

191 خانواده پناهجوی عراقی ساکن اردوگاه الهول، از این اردوگاه به عراق بازگشتند.

میدل ایست نیوز: مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، 191 خانواده پناهجوی عراقی ساکن اردوگاه الهول را روز یکشنبه از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش کردپرس، 191 خانواده پناهجوی عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه 28 آوریل این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به عنوان بخشی از هماهنگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و کمیته مهاجرت و پناهجویان پارلمان عراق، 191 خانواده دارای تابعیت عراق، اردوگاه الهول را ترک کردند.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال میلادی جاری، این دومین دسته از پناهجویان عراقی ساکن اردوگاه الهول هستند که به عراق باز می‌گردند.

در ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی اخیرا طی اظهاراتی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرد و گفت که بیش از 20 هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر 18 سال دارند.

اردوگاه الهول دربردارنده حدود 7000 خانواده عراقی، و تقریبا همین تعداد سوری، و بیش از 10 هزار تن از حدود 20 ملیت مختلف است که تنها حدود 13 کیلومتر با مرز عراق و سوریه فاصله دارد.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا