سیاسی

بلینکن: موثرترین راه برای کاهش بحران انسانی در غزه، دستیابی به آتش‌بس است

وزیر خارجه امریکا در نشست مشترک با شورای همکاری اعلام کرد که واشنگتن به تلاش‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در غزه ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا، اعلام کرد که واشنگتن شاهد پیشرفت ملموسی در اوضاع انسانی در نوار غزه در هفته‌های گذشته بوده است.

به گزارش «الجزیره» بلینکن امروز دوشنبه (۲۹ آوریل) در نشست بین امریکا و شورای همکاری ضمن اعلام آنکه واشنگتن به تلاش‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در غزه ادامه می‌دهد، گفت که موثرترین راه برای کاهش بحران انسانی در غزه، دستیابی به آتش‌بس است.

وی افزود که نشست امروز در ریاض، فرصتی برای تقویت تلاش‌ها برای دستیابی به ثبات و جلوگیری از توسعه دامنه درگیری در منطقه به شمار می‌آید.

وزیر خارجه امریکا ضمن اشاره به پیشرفت ملموس در زمینه کمک‌های بشردوستانه به غزه و نیاز به افزایش آن، گفت که در ایام پیش رو بر این امر تمرکز خواهد شد.

بلینکن درباره حملات انصارالله یمن گفت که این حملات امنیت منطقه را متلاشی می‌کند و باید از آزادی دریانوردی در دریای سرخ محافظت شود.

از طرفی دیگر محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر اعلام کرد که تلاش‌ها برای حل تمام درگیری‌ها باید از طریق مسالمت‌آمیز انجام شود و منطقه را از خطرات جنگ دور کرد.

بن عبدالرحمن افزود بارزترین چالش برای دستیابی به صلح ناتوانی جامعه جهانی در حل و فصل مسأله فلسطین است.

همچنین جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد.

وزیر خارجه امریکا صبح امروز در اولین مقصد سفر منطقه‌ای خود وارد ریاض شد.

وی قرار است پس از دیدار با مقامات عربستان و دیگر کشورهای منطقه در ریاض، به اردن و رژیم صهیونیستی برود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا