اقتصادی

تامین اعتبار بیش از 6 میلیاردی طرح‌های ترکیه توسط بانک توسعه اسلامی

بانک توسعه اسلامی هزینه اجرای چند پروژه در ترکیه را به ارزش 6.3 میلیارد دلار تامین کرد.

میدل ایست نیوز:«مهمت شیمشک» وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه اعلام کرد کشورش از بانک توسعه اسلامی کمکهایی به ارزش 6.3 میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده است.

به گزارش آناتولی، وزیر خزانه‌داری ترکیه این اظهارات را همزمان با سفر خود به عربستان سعودی به منظور شرکت در نشست سالانه بانک توسعه اسلامی همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس این بانک، عنوان کرد.

این وزیر ترکیه‌ای خاطر نشان کرد: بانک توسعه اسلامی راهبرد خاص فعالیت‌های خود در ترکیه را برای دوره بین سال 2024 تا 2026 تصویب کرده است.

بر اساس این راهبرد که به امضای محمد شمشک وزیر خزانه‌داری ترکیه و سلیمان الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی رسیده است، این بانک پروژه‌هایی را در ترکیه به ارزش 6.3 میلیارد دلار تامین مالی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که از سوی بانک توسعه اسلامی تامین مالی می‌شود، در وهله نخست در حوزه‌های توسعه و افزون بر آن، بر موضوعات آموزش، بهداشت، حمل‌و نقل، کشاورزی، صنعت، انرژی و زیرساخت‌ها متمرکز است.

شمشک افزود: بانک توسعه اسلامی از زمان تأسیس تا کنون، پروژه‌هایی به ارزش 12.9 میلیارد دلار را در ترکیه تامین مالی کرده است.

گفتنی است این اقدام بانک توسعه اسلامی به فاصله دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شمشک اعلام کرد که توافقی با بانک جهانی برای تأمین هزینه‌های طرح‌هایی در این کشور به ارزش 18 میلیارد دلار طی سه سال آینده انجام شده است.

منبع
خبرگزاری آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا