سیاسی

هشدار شورای همکاری درباره تداوم تنش میان تل‌آویو و تهران

دبیرکل شورای همکاری هشدار داد که تداوم تنش متقابل میان تل‌آویو و تهران تهدیدی است که موجب گسترش دامنه نزاع در منطقه می‌شود.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری، هشدار داد که تداوم تشدید تنش بین تهران و تل‌آویو تهدیدی است که به انفجار اوضاع و گسترش دامنه درگیری در منطقه می‌انجامد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، البدیوی در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری و امریکا در ریاض گفت که در سایه شرایط سخت و دشوار و بی‌سابقه‌ای که منطقه شاهد آن است، این نشست اهمیت بسیاری است.

وی در ادامه بر ضرورت هماهنگی تلاش‌ها برای توقف تنش و جلوگیری از کشاندن منطقه به سطح جدید خشونت و تنش و بی‌ثباتی به علت جنگ در نوار غزه، خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و پهپادها و تشدید تنش نظامی بین ایران و اسرائیل و تنش‌های روزافزون در دریای سرخ که امنیت دریایی و آزادی دریانوردی را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

دبیرکل شورای همکاری در ادامه نسبت به تنش‌های روزافزون در دریای سرخ در نتیجه حملات مستمری که انصارالله یمن علیه دریانوردی در منطقه باب المندب و دریای سرخ انجام می‌دهد عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

البدیوی در پایان خواستار توقف فوری عملیات نظامی در نوار غزه شد و بر ضرورت ایجاد سیاست‌ها و تدابیر موثر توسط جامعه جهانی برای توقف تشدید تنش‌ها و اعمال خشونت بار علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به ویژه شهر قدس و مقدسات اسلامی تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در این نشست، ضمن اعلام آنکه واشنگتن به تلاش‌های خود برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در غزه ادامه می‌دهد، گفت که موثرترین راه برای کاهش بحران انسانی در غزه، دستیابی به آتش‌بس است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا