اقتصادیسیاسی

گفت‌وگوی وزیران آب عراق و سوریه درباره وضعیت آبی دو کشور

وزیران منابع آبی سوریه و عراق در مورد وضعیت فعلی آب در دو کشور، چالش‌های موجود و برنامه‌ها و چشم‌اندازهای آینده برای راه‌حل گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: حسین مخلوف، وزیر منابع آب سوریه و عون ذیاب عبدالله، همتای عراقی خود در مورد وضعیت فعلی آب در دو کشور، چالش‌های موجود و برنامه‌ها و چشم‌اندازهای آینده برای راه‌حل گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، در این دیدار در حاشیه چهارمین کنفرانس آب بغداد، داده‌های موجود با توجه به تغییرات اقلیمی و اثرات اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی ناشی از آن و پیوند اساسی امنیت غذایی و واقعیت آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف بر ادامه همکاری های مشترک و برنامه های تبادل تجربیات فنی که در حال حاضر در حال انجام است و تلاش برای توسعه آنها در آینده به نفع دو کشور برادر تاکید کردند.

در دیداری دیگر، وزیر منابع آب سوریه با عبدالمنعم بلعاتی وزیر کشاورزی و منابع آب تونس راه های همکاری های آتی و امکان فعال سازی مکانیسم های هماهنگی و تبادل تجربیات در بخش های آب، فاضلاب و آبیاری را مورد بررسی قرار داد.

همچنین مسائل مربوط به آب و اهمیت روزافزون این بخش و تأثیرات مستقیم آن بر تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نیازمند تلاش بیشتر برای بهبود مکانیسم های علمی و عملی مورد استفاده در مدیریت آن است.

این دو دیدار با حضور سفیر سوریه در بغداد، صطام جدعان الدندح و اعضای هیئت سوری شرکت کننده در کنفرانس برگزار شد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا