سیاسی

گفت‌‎وگوی وزیر خارجه قطر با همتایان امریکایی و بریتانیایی خود درباره غزه

وزیر خارجه قطر در ریاض با وزیران خارجه امریکا و بریتانیا دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در ریاض با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه قطر، دو طرف روابط استراتژیک مستحکم بین قطر و امریکا و راه های حمایت از آن را بررسی کردند.

دو طرف آخرین تحولات در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تلاش های منطقه ای و بین المللی با هدف توقف فوری جنگ در غزه، آزاد اسرا و بازداشت شدگان و وارد کردن پایدار کمک ها به همه مناطق غزه را بررسی کردند.

وزیر خارجه قطر در این دیدار نگرانی فزاینده کشورش از تحولات در منطقه را ابراز داشت و خواستار آرامش از سوی همه طرف ها و خویشتن داری حداکثری شد.

وی بر لزوم همکاری مشترک برای کاهش تنش و حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز تاکید کرد.

آل ثانی مجددا بر پایبندی قطر به حمایت از همه تلاش های منطقه ای و بین المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات در سطوح منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه امریکا، از قطر به سبب نقش اصلی و تلاش ها برای توقف جنگ در غزه و آزادی اسرا و بازداشت شدگان نیز تقدیر کرد.

وزیر خارجه قطر و همتای بریتانیایی اش نیز درباره همکاری دو کشور و راه های حمایت از آن و تحولات منطقه، راه های کاهش تنش و آرامش اوضاع به ویژه پایان جنگ در غزه و تسریع روند وارد کردن کمک های بشردوستانه به غزه بدون هیچ مانعی گفت وگو کردند.

منبع
وزارت خارجه قطر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا