اجتماعیسیاسی

بازگشت 2 هزار و 268 خانوار از اردوگاه الهول به عراق

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان کشور اعلام کرد که تا کنون 2 هزار و 268 خانوار از اردوگاه الهول به عراق بازگشته‌اند.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، خبر داد تا کنون 2 هزار و 268 خانوار از اردوگاه الهول به عراق بازگشته‌اند.

به گزارش «رووداو» در بیانیه دفتر ارشد الصالحی، رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق آمده است که وی با حضور اعضای کمیته، در مقر شواری امنیت ملی در بغداد، با الاعرجی دیدار کرد.

الصالحی و الاعرجی در این دیدار اوضاع عراقی‌ها در اردوگاه الهول سوریه و اقدامات برای بازگشت آنها به اردوگاه الجدعه در راستای بازپروری این افراد و بازگرداندنشان به محل اصلی‌شان را بررسی کردند.

رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان عراق بر ضرورت اهتمام به قربانیان تروریسم، همزمان با عملیات بازگشت خانوارها از اردوگاه الهول در راستای حفظ ثبات و صلح اجتماعی تاکید کرد.

از طرفی دیگر مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که روند بازگشت خانوارها با چندین عملیات بازرسی امنیتی انجام می‌شود که هدف از این امر اطمینان از شناسایی مجرمان و مجازات آنهاست.

الاعرجی خاطرنشان کرد که دولت عراق با تمام نهادهای خود به صورتی روشن و حساب‌شده، در راستای بازگشت بی‌گناهان و ادغام آن‌ها به جامعه تلاش می‌کند.

وی بیان کرد که شمار خانوارهایی که تا کنون از اردوگاه الهول به اردوگاه الجدعه برگشته‌اند، به 2 هزار و 268 خانوار می‌رسد که شامل 8 هزار و 881 نفر است.

کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق در ادامه بر حمایت از تمامی تلاش‌هایی که در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر در عراق انجام می‌شود، تاکید کرد.

اردوگاه الهول دربردارنده حدود 7000 خانواده عراقی، و تقریبا همین تعداد سوری، و بیش از 10 هزار تن از حدود 20 ملیت مختلف است که تنها حدود 13 کیلومتر با مرز عراق و سوریه فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

اردوگاه الهول؛ یک بمب ساعتی

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا