اقتصادیسیاسی

محمد بن سلمان خبر داد:
افزایش درآمدهای غیر نفتی عربستان به بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی

ولیعهد عربستان تأکید کرد که این کشور برای اولین بار در تاریخ خود توانسته حجم درآمدهای غیر نفتی را به بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 برساند.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تأکید کرد که این کشور برای اولین بار در تاریخ خود توانسته حجم درآمدهای غیر نفتی را به بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 برساند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ولیعهد عربستان، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تأکید کرد که عربستان با شرکای بین‌المللی خود برای تقویت خلاقیت و هم‌افزایی تجاری و امنیت انرژی تلاش می‌کند و هدف از این اقدامات تحقق اقتصاد منسجم جهانی است.

وی با اشاره به اینکه عربستان از بسیاری پروژه‌های توسعه‌ای در منطقه حمایت می‌کند گفت که کشورش متعهد به گسترش همکاری‌های بین‌المللی برای تحقق توسعه پایدار برای همگان و تبدیل شدن به یک قدرت حامی ثبات و شکوفایی و صلح در منطقه و جهان است.

محمد بن سلمان با اشاره به سند چشم‌انداز 2030 عربستان و اقداماتی که این کشور در 8 سال گذشته برای اصلاحات اقتصادی و تقویت بخش خصوصی انجام داده، گفت که برای اولین بار در تاریخ عربستان حجم درآمدهای غیر نفتی به بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 رسیده است.

وی افزود که این سند بر همه ابعاد زندگی در عربستان تأثیر نهاده و موجب شکل‌گیری جامعه پویا شده و کیفیت زندگی را بالا برده و رشد اجتماعی پدید آورده و نتیجه آن را در افزایش دو برابری نیروی کار زنان از سال 2016 می‌بینیم.

ولیعهد عربستان ادامه داد که سند چشم‌انداز 2030 یک مسیر و نه هدف نهایی است و دستاوردهای کنونی عربستان صرفا آغاز کار است و باید کارهای بیشتری کرد.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا