سیاسی

تاکید پادشاه اردن بر لزوم توقف فاجعه انسانی در غزه

پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه امریکا بر اهمیت اقدام فوری برای توقف فاجعه انسانی در نوار غزه و ضرورت محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، ضمن استقبال از آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا، بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم در دیدار بلینکن، در کاخ الحسینیه، بر اهمیت اقدام فوری برای توقف فاجعه انسانی در نوار غزه و ضرورت محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه تاکید کرد.

وی همچنین به ضرورت تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه، امدادی و پزشکی به نوار غزه به طور مستمر و از طریق تمامی راه‌های موجود اشاره کرد.

پادشاه اردن در ادامه بر اهمیت حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) به عنوان راه نجات حدود 2 میلیون فلسطینی در غزه و ارائه خدمات اولیه به آوارگان فلسطینی در محل‌های فعالیت این آژانس تاکید کرد.

ملک عبدالله دوم بار دیگر به اهمیت نقش امریکا در ایجاد افق‌های سیاسی در راستای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه برای تضمین امنیت فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و سراسر منطقه اشاره کرد.

این دیدار با حضور حسین بن عبدالله دوم ولیعهد اردن، ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور، جعفر حسان مدیر دفتر پادشاه اردن و یائل لمبرت سفیر امریکا در امان برگزار شد.

منبع
دیوان پادشاهی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا