اقتصادیسیاسی

توافق عراق و ایران برای راه‌اندازی خط تردد آبی در شط العرب

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد توافق اولیه‌ای بین عراق و ایران به منظور انتقال مسافران از طریق شط العرب صورت گرفته است.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از توافق اولیه با ایران برای انتقال مسافران از طریق شط العرب به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت حمل و نقل این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، احمد جاسم الاسدی، مدیر شرکت عمومی حمل و نقل دریایی، در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد و با آن‌ها موضوع فعالسازی تردد مسافران بین دو طرف از طریق شط العرب را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این بیانیه با اشاره به اینکه این دیدار بر اساس دستورات رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل‌ونقل عراق در دیدار اخیرش با همتای ایرانی خود صورت گرفت، می‌افزاید: راه‌اندازی این خط برای تسهیل تردد مسافران بین دو کشور به ویژه در ایام و مناسبت‌های مذهبی و کاهش ازدحام در گذرگاه‌های زمینی ضروری است.

این منبع خاطر نشان کرد: شرکت عمومی حمل و نقل دریایی عراق دارای اسکله آماده برای استراحت و آسایش مسافران است ضمن آنکه قایق‌های دو کشور که به امر جابجایی مسافران مشغول خواهند بود؛ قایق‌هایی مدرن و ایمن و مجهز به تجهیزات امداد و نجات هستند.

در این بیانیه تصریح شده است، حمل و نقل بین بنادر خرمشهر ایران و اسکله «العشار» در حاشیه شط العرب انجام خواهد شد و به علت سهولت حمل و نقل با قایق‌های موجود، اکنون شرایط برای راه‌اندازی تاکسی رودخانه‌ای به بهترین و سریع‌ترین شیوه ممکن فراهم است و این مسأله مزیت‌های گردشگری و اقتصادی زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

روز گذشته، خبرگزاری رسمی ایران به نقل از مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی عراق خبر داد که برقراری و فعال شدن خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس را از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد و گفت: به دنبال “صفر” کردن تعرفه سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره هستیم.

منبع
خبرگزای رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا