سیاسی

رایزنی بن سلمان با مقامات 4 کشور درباره روابط دوجانبه و تحولات غزه

ولیعهد عربستان در ریاض با وزیر خارجه بریتانیا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نخست وزیران پاکستان و مالزی درباره روابط دوجانبه و تحولات غزه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض میزبان دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف روابط دوجانبه و زمینه های همکاری مشترک و راه های تقویت آن علاوه بر آخرین تحولات منطقه ای به ویژه تشدید تنش نظامی در غزه را بررسی کردند.

بن سلمان در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به بررسی تشدید تنش نظامی در غزه و وخامت اوضاع پرداخت و بر تلاش عربستان برای ارتباط با همه طرف های بین المللی و منطقه برای توقف تنش کنونی و جلوگیری از گسترش آن در منطقه تاکید کرد.

ولیعهد عربستان همچنین بر مخالفت قاطع عربستان با کوچاندن اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر ایستادگی دائم عربستان در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود در زندگی با کرامت و تحقق آرمان‌ها و تحقق صلح عادلانه و پایدار تاکید کرد.

محمد بن سلمان در دیدار دیگری با محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان،  به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های همکاری دوجانبه و گسترش آن در زمینه‌های مختلف پرداخت و درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

ولیعهد عربستان همچنین با انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی دیدار کرد و دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و چشم اندازهای همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف و فرصت های امیدبخش برای توسعه آن را بررسی کردند.

طرفین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش های صورت گرفته در این خصوص نیز گفت وگو کردند.

منبع
واسواسواس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا