سیاسی

نتانیاهو:
چه به توافق آتش‌بس برسیم و چه نرسیم، وارد رفح خواهیم شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که هیچ تغییری در اهداف جنگ وجود ندارد و دولتش هیچ حل و فصلی را به خصوص در رابطه با رفح نخواهد پذیرفت.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که هیچ تغییری در اهداف جنگ وجود ندارد و دولتش هیچ حل و فصلی را به خصوص در رابطه با رفح نخواهد پذیرفت.

به گزارش «الجزیره»، وی افزود که خارج کردن فلسطینیان از رفح برای آماده شدن در جهت عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز شده است.

وی افزود که نیروهای ارتش برای از پای درآوردن حماس وارد رفح خواهند شد «چه به توافق آتش‌بس و تبادل اسیران برسیم و چه نرسیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که احتمال دستیابی به توافق تبادل اسرا ضعیف است و اسرائیل عقب‌نشینی مطلق از نوار غزه را نخواهد پذیرفت.

پیش از این، نشریه «یدیعوت اخرونوت» در گزارشی تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تدارکات لازم برای حمله به رفح را نهایی کرده است.

این نشریه به نقل از یک منبع مطلع افزود که نقشه حمله به رفح به تأیید رئیس ستاد ارتش رسیده و در 48 تا 72 ساعت آینده تصمیم نهایی درباره حمله گرفته می شود.

این مقام گفته که در این 48 تا 72 ساعت یا باید توافق آزادی اسیران با حماس نهایی شود یا اینکه ارتش حمله به رفح را آغاز می‌کند.

با وجود این، مقامات امریکایی بارها مخالفت خود با حمله به رفح را ابراز کرده‌اند.

رفح پس از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، میزبان آوارگان فلسطینی از سراسر غزه بوده که شمار آنها به بیش از یک میلیون نفر می رسد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا