سیاسی

رایزنی وزیر خارجه امارات و لاپید درباره آخرین تحولات منطقه

وزیر خارجه امارات و رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ابوظبی با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات در منطقه به ویژه تشدید بحران انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، امروز پنج شنبه (۲ مه) با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات در منطقه به ویژه تشدید بحران انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بن زاید در این دیدار به اهمیت اقدام فوری برای ایجاد افق‌های سیاسی جدی در راستای بازگشت به مذاکرات برای دستیابی به صلح همه جانبه، بر اساس راه حل دو کشوری که به تحکیم پایه‌های ثبات و امنیت پایدار در منطقه و پایان خشونت فزاینده کمک می‌کند، اشاره کرد.

وی در ادامه بر اهمیت تلاش برای دستیابی به آتش‌بس و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در منطقه تاکید کرد و گفت که اولویت با پایان تنش و توقف خشونت و حفاظت از جان غیرنظامیان و انجام تمام تلاش‌ها برای تسهیل ارسال زیاد و بدون مانع و پایدار کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در نوار غزه از طریق گذرگاه‌های امن است.

از طرفی دیگر لاپید در شبکه اجتماعی X نوشت: با وزیر خارجه امارات دیدار کردم و به وی گفتم بازگشت گروگان‌ها به خانه‌هایشان، فوری‌ترین مساله است.

وی افزود: همکاری سیاسی و اقتصادی با امارات و کشورهای عربی میانه‌رو به نفع اسرائیل است و این امکان را برای اسرائیل به وجود می‌آورد که برای مشکلات جهانی راه حل ایجاد و با انواع تهدیدهای منطقه‌ای مقابله کند.

روز گذشته، سخنگوی لاپید گفت که وی سفر سیاسی کوتاهی به ابوظبی خواهد داشت.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا