سیاسی

لبنان در حال بررسی طرح اصلاح شده فرانسه برای آرام کردن مرزها است

لبنان با در نظر گرفتن ملاحظات مد نظر خود، در حال بررسی پیشنهاد اصلاح شده فرانسه به منظور کاستن از تنش‌ها و  آرام کردن مناطق مرزی است.

میدل ایست نیوز: عرصه تحولات سیاسی لبنان به طور فعالی در حال بررسی پیشنهاد اصلاح شده فرانسه برای برقراری آتش بس و متوقف کردن عملیات نظامی بین حزب الله و ارتش رژیم صهیوستی در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی است تا بتواند مانع یک جنگ فراگیر شود.

به گزارش العربی الجدید، این تحرکات در حالی صورت می گیرد که لبنان ملاحظاتی را در خصوص نسخه قبلی طرح آتش بس در ماه فوریه ارائه کرد و اکنون باید موضع رسمی خود را در خصوص طرح جدید اعلام کند ضمن آنکه در موضع حزب الله لبنان مبنی بر برقراری آتش بس به شرط پایان یافتن تجاوز به نوار غزه تغییری حاصل نشده است.

در همین زمینه، یک منبع دیپلمات در سفارت فرانسه در بیروت اعلام کرد لبنان رسما نسخه مکتوب اصلاح شده پیشنهادهایی را که استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه گذشته به مقامات این کشور در خصوص جلوگیری از جنگ همه جانبه و فراگیر ابلاغ کرده بود، دریافت کرده است و ما منتظر آن هستیم که بیروت هر چه سریعتر به این طرح پاسخ دهد و امیدواریم که این پاسخ، مثبت باشد.

از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز تصریح کرد: لبنان در حال بررسی پیشنهاد فرانسه است که برخی از مفاد آن از نظر ما غیر قابل قبول است و موضع خود را درباره  تمامی مفاد این طرح اعلام خواهیم کرد  زیرا ما آنچه را که به مصلحت لبنان نباشد هرگز نخواهیم پذیرفت. ما در هر صورت از تلاش های فرانسه تقدیر می کنیم اما در عین حال تاکید داریم  لبنان تنها با آنچه به نفعش است موافقت خواهد کرد .

این منبع خاطر نشان کرد طرح فرانسه متمرکز بر متوقف شدن عملیات نظامی بین حزب الله و رژیم صهیونیستی، عقب نشینی نیروهای زبده حزب الله تا فاصله 10 کیلومتری از مرزهای فلسطین اشغالی و برچیدن تاسیسات و چادرهای نزدیک مرزها و استقرار بیش از 15 هزار نظامی ارتش لبنان در مناطق مرزی جنوب و همکاری آنها با نیروهای یونیفل است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا