سیاسی

اقلیم کردستان: سیستم‌های ضد پهپاد و ضد موشک باید در ميدان کورمور مستقر شود

وزیر برق اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برای حفاظت از میدان گازی کورمور، باید در آن منطقه سیستم ضد پهپاد و ضد موشک نصب شود.

میدل ایست نیوز: کمال محمد وزیر برق اقلیم کردستان تأکید داشت که برای حفاظت از میدان گازی کورمور، باید در آن منطقه سیستم ضد پهپاد و ضد موشک نصب شود.

بە گزارش کردپرس، پس از سفر زیاد علی، وزیر برق عراق به اقلیم کردستان و دیدارهای وی با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و همچنین کمال محمد وزیر برق دولت اقلیم، وی اعلام کرد که آنها در تلاش هستند از منابع انرژی عراق را برای بهبود وضعیت تأمین برق حفاظت کنند و هیچ گازی تولید نخواهد شد مگر اینکه بخش زیادی از هزینه آن صرف تولید برق شود.

کمال محمد وزیر برق اقلیم کردستان در کنفرانس مطبوعاتی وزیر برق دولت اقلیم و دولت عراق گفت که پس از حمله هفته گذشته به نیروگاه گازی کورمور و اختصاص مقادیر زیادی از گاز این میدان به نیروگاه های برق، هم اکنون میزان گاز لازم به نیروگاه ها ارسال شده و تولید برق اکنون بیش از 3500 مگاوات است و به روال قبل برگشته است. با این حال او خاطر نشان کرد که همه نیروهای امنیتی، به ویژه دولت فدرال، که مسئول تمامیت ارضی عراق است، باید برای حفاظت از مراکز تولید انرژی تلاش کنند.

همچنین کمال محمد اشاره کرد که در مراحل کنونی تلاشهایی برای افزایش سطح تولید برق درحال انجام است، اما باید بین اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق توافق شود تا بخشی از برق به اقلیم کردستان اختصاص داده شود و به تمام مناطق جنوبی و مرکزی عراق متصل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود که دولت اقلیم کردستان به ویژه در کابینه نهم بیشترین اقدامات را برای تسهیل کار شبکەهای برق انجام داده است به گونه ای که هم حفاظت و هم اصلاحات و نظارت بر عهده نیروهای امنیتی اقلیم کردستان بوده است. دولت عراق نیز باید به نوبه خود برای توسعه این بخش انرژی گام بردارد، زیرا با افزایش تقاضا برای تولید برق، بخش های صنعتی و کارخانه های تولیدی به برق بیشتری نیاز خواهند داشت، به ویژه اگر بتوانیم برق را از طریق انرژی پاک تولید کنیم.

وزیر برق اقلیم کردستان اضافه کرد که آنها پس از بازدید از نیروگاه و ورود هیئت های دولت عراق برای مشاهده خسارات ناشی از حمله به نیروگاه کورمور، درخواست کردند از زمین و هوا از میدان گازی کورمور محافظت شود. نیروهای امنیتی کافی در اطراف این میدان روی زمین ‌وجود دارد اما از هوا تحت کنترل دولت فدرال عراق است، بنابراین برای مقابله با هرگونه حمله هوایی به میدان گازی کورمور و تمام مناطق تولید انرژی باید سیستم های ضد پهپاد و ضد موشکی در این منطقه نصب شود.

شایان ذکر است جمعه گذشته چند پهپاد، میدان گازی کورمور را مورد حمله قرار دادند و خسارت جانی و مالی به بار آوردند، تولید گاز را برای مدتی متوقف کردند و در پی آن سطح تولید برق در اقلیم کردستان از 3500 مگاوات به 1000 مگاوات پانصد مگاوات کاهش یافت.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا