سیاسی

نشست دولت عراق برای مقابله با پیامدهای سیلاب‌های اخیر

نخست وزیر عراق بر ادامه بسیج خدمات رسانی و تلاش‌های امدادی برای آسیب دیدگان در برابر باران‌های سیل‌آسا و جلوگیری از آسیب به محصولات کشاورزی از جمله گندم تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در نشستی با حضور وزیر کشور، وزیر بازرگانی، شهردار بغداد و هماهنگ کننده کل امور استانهای عراق، معاون دفتر نخست وزیری، معاون وزیر کشاورزی، معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق و شمار دیگری از مقامات وزارتخانه های مختلف، پیامدهای موج اخیر بارش باران و وقوع سیلابها را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق،محمد شیاع السودانی در این نشست به طور تفصیلی در جریان مشکلات به وجود آمده درپی بارندگی های اخیر چه در سطح خدمات و چه در زمینه آثار آن بر زمین های کشاورزی، قرار گرفت.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه این جلسه به منظور شناخت و ارزیابی دقیق خسارت ها و تلاش ها برای مهار و برطرف کردن مشکلات برگزار شده است، خاطرنشان کرد: همزمانی بارندگی ها با عملیات برداشت و طرح های خدماتی دولت ،میزان خسارت و چالش ها را دوچندان کرده است.

السودانی و شرکت کنندگان در این نشست، وضعیت عملیات برداشت و بازاریابی و انبارهای غلات، وضعیت آب سدها و اقدامات انجام شده در این زمینه برای بهره برداری از بارش های اخیر به منظور افزایش ذخیره آب و بهره برداری صحیح از آنرا مورد بررسی قرار دادند.

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار، گزارشی حاوی اقدامات مرکز ملی مدیریت بحران و بلایای وزارت در خصوص بارندگی‌های اخیر ارائه کرد.

السودانی با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش ها برای بازاریابی و عرضه غلات با توجه به شرایط آب و هوایی خاطر نشان کرد: بسیج تلاشها و خدمات رسانی و امداد رسانی برای آسیب‌دیدگان سیل باید دوچندان شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا