سیاسی

تاکید شورای اطلاعات ملی عراق بر هماهنگی امنیتی بغداد و اربیل

اعضای شورای اطلاعات ملی عراق، ضمن بررسی پرونده‌های امنیتی مشترک بین اربیل و بغداد، بر هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی فیمابین تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: در نشست شورای امنیت ملی عراق، پرونده‌های امنیتی مشترک بین اربیل و بغداد، بررسی و بر هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی فیمابین تاکید شد.

به گزارش کردستان 24، دفتر مشاور امنیت ملی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هفتمین نشست سال جاری شورای اطلاعات ملی عراق برگزار شده است.

براساس بیانیه مذکور، اعضای شورای اطلاعات ملی عراق، چکیده برنامه و فعالیت‌‌های آینده‌ شورا را ارائه کرده و ضمن بررسی پرونده‌های امنیتی مشترک بین اربیل و بغداد، بر هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی فیمابین تاکید کرده‌اند.

قاسم الاعرجی، در این نشست بر اجرای توصیه‌‌های فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در خصوص تعهد به ماموریت‌های اطلاعاتی و حرفه‌ای بودن در انجام وظایف امنیتی، تاکید کرده است.

اقلیم کردستان و بغداد در رویارویی با تروریسم، حفظ امنیت مرزها و مبارزه با مواد مخدر، همکاری و هماهنگی دارند و نماینده دولت اقلیم کردستان در اتاق عملیات مشترک عراق، اخیرا اعلام کرده است که تیپ‌های مشترک نیروی پیشمرگ و ارتش عراق در آینده نزدیک در مناطق دارای شکاف امنیتی، ماموریت خود را آغاز می‌کنند.

براساس آمار و اطلاعات وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق، 560 کیلومتر شکاف امنیتی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای فدرال عراق وجود دارد.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا