اجتماعی

فوت 470 عراقی در اثر ابتلا به ایدز

کمیسیون بهداشت و محیط زیست عراق از ابتلای 2 هزار و 638 نفر به ایدز و فوت 470 نفر بر اثر این بیماری از طریق مراکز زیبایی و خالکوبی غیر مجاز، خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون بهداشت و محیط زیست عراق از ابتلای 2 هزار و 638 نفر به ایدز و فوت 470 نفر بر اثر این بیماری از طریق مراکز زیبایی و خالکوبی غیر مجاز، خبر داد.

به گزارش «الفرات نیوز» ماجد شنکالی رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست عراق گفت که از طریق پیگری با مراجع مربوطه، 2 هزار و 638 مورد ابتلا به ایدز از جمله 470 مورد فوت در اثر این بیماری در سال‌های گذشته تا اوایل سال جاری شناسایی شده‌ است.

شنکالی افزود که همچنین موارد کمی از ابتلا به ایدز از طریق انتقال بیماری از مادر مبتلا به کودک و انتقال از طریق خون آلوده ثبت شده‌ است.

وی ادامه داد که در ماه‌های اخیر هیچ مورد ابتلا به ایدز ثبت نشده‌ است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق تاکید کرد که افراد مبتلا به ایدز با مراجعه زودهنگام به مراکز ملی ایدز و عفونت جنسی در اداره‌های بهداشت استان‌ها می‌توانند وضعیت درمان خود را پیگیری کنند.

شنکالی ضمن اشاره به لزوم برگزاری کارگاه‌ها در خصوص این بیماری، اعداد و ارقام اغراق‌آمیز منتشر شده در خصوص ابتلای نوزدان به ایدز از طریق واکسن، در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا