اقتصادی

وزارت کشاورزی عراق:
واردات 100 هزار نهال نخل از انگلستان

وزارت کشاورزی عراق از همکاری با یک شرکت انگلیسی برای واردات 100 هزار نهال نخل کاشته شده به روش بافت گیاهی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از همکاری با یک شرکت انگلیسی برای واردات 100 هزار نهال نخل کاشته شده به روش بافت گیاهی خبر داد.

به گزارش «الصباح»، مهدی سهر الجبوری، معاون اداری وزارت کشاورزی عراق، گفت که این وزارتخانه با شرکت انگلیسی توسعه نخل DPD که متخصص تولید پاگیاه نخل به روش بافت گیاهی است، توافقی امضا کرده که در سال جاری 100 هزار نهال وارد کند.

وی گفت که به موجب توافق با این شرکت، یک آزمایشگاه در داخل عراق برای پایش وضعیت نخل‌ها و تأمین باکیفیت‌ترین نخل برای کشاورزان راه‌اندازی می‌شود.

الجبوری افزود که تلاش این وزارتخانه بازگشت عراق به جایگاه خود در چند دهه پیش به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خرماست.

معاون وزیر کشاورزی عراق همچنین خبر داد که شماری از کارشناسان فنی این وزارتخانه با همکاری شورای بازرگانی عراق و انگلستان برای گذراندن دوره‌های آموزش کشاورزی هوشمند به انگلستان رفته‌اند.

وی افزود که شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عراق به خصوص پرورش نخل و توسعه این بخش در عراق تلاش می‌کنند.

کشت بافت گیاهی به دسته‌ای از شیوه‌های نگهداری یا پرورش یاخته‌ها، بافت‌ها یا اندام‌های گیاهی گفته می‌شود که با هدف تولید و پرورش گیاه در شرایط کاملاً گندزدایی‌شده و بر یک بستر کاشت با ترکیب شناخته‌شده‌ای از مواد مغذی انجام می‌شود.

از این روش به گستردگی برای تولید مثل رویشی یک گیاه به کار می‌رود و می‌تواند مزایای خاصی نسبت به شیوه‌های ازدیاد سنتی داشته باشد که از جمله آنها سرعت در تولید گیاهان بالغ و تولید تعداد بسیار بالای گیاهان بدون بذر و گرده‌افشانی و همچنین ایمن ماندن گیاه از آفت و کاهش استفاده از سموم شیمیایی.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا