اقتصادی

توصیه مجمع اقتصادی عراق و اردن به تسریع در ایجاد منطقه اقتصادی مشترک

شرکت کنندگان در مجمع اقتصادی مشارکت‌های مالی، صنعتی و تجاری بین عراق، اردن و برخی دیگر از کشورهای منطقه خواستار ایجاد منطقه اقتصادی بین اردن و عراق شدند.

میدل ایست نیوز:شرکت کنندگان در فعالیت‌های مجمع اقتصادی مشارکت‌های مالی، صنعتی و تجاری بین عراق، اردن و منطقه، بر لزوم گسترش چارچوب‌های مبادلات تجاری بین اردن و عراق و حمایت از پروژه‌های کوچک به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان تاکید کردند و خواستار تسریع اقدامات به منظور ایجاد منطقه اقتصادی مشترک بین اردن و عراق شدند.

به گزارش الغد، به گفته سعد ناجی رئیس کمیته مقدماتی این مجمع و نایب رئیس شورای بازرگانی عراق، شرکت کنندگان توصیه کردند از بخش خصوصی دو کشور برای همکاری در ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و بهره مندی از فرصت‌های بزرگی که برای آنها فراهم است؛ دعوت به عمل آید.

شرکت کنندگان علاوه بر تاکید بر عملی کردن تفاهمات و توافقات و اجرایی کردن آنها،خواستار تهیه یک نقشه راه توسعه اقتصادی پایدار بین دو کشور شدند.

آنها همچنین بر ضرورت ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور بر اساس قانون برد-برد و لزوم تشویق شرکت‌های اردنی به ویژه شرکت‌های فعال در بخش‌های پیمانکاری، ساختمانی و بانکی برای تقویت حضور خود در بازار عراق و بهره‌مندی از پروژه‌های استراتژیک عرضه شده توسط دولت عراق؛ تاکید کردند.

مجمع مشارکت‌های مالی، صنعتی و تجاری در ادامه بر لزوم دسترسی آسان اردنی‌ها به ویزای ورود به عراق و دادن فرصت عالی به بخش خصوصی در هر دو کشور برای مشارکت در پروژه‌های پیشنهادی برای سرمایه گذاری در عراق به ویژه در بخش معدن و صنعت و بهره مندی از تجربه اردن در تحول دیجیتال تاکید کردند و توجه و اهتمام به نتایج سفر عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق به اردن و دیدار وی با ملک عبدالله را خواستار شد.

گفتنی است نشست مجمع اقتصادی مشارکت‌های مالی، صنعتی و تجاری بین عراق و اردن به مدت دو روز در شهر امان پایتخت اردن با حضور مقامات اقتصادی دو کشور برگزار شد و طی آن چشم انداز فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری موجود در اردن و عراق و راههای تقویت همکاری‌های اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا